Ayşegül Terzi Davasında Verilen İkinci Tahliye Kararı Herkesi Üzdü!

Ayşegül Terzi Davasında Verilen İkinci Tahliye Kararı Herkesi üzdü !

Ayşegül Terzi'ye şort giydiği için tekme atan şahıs Abdullah Çakıroğlu,ikinci kez tahliye edildi. Ayşegül Terzi'nin açık bir şekilde hiç bir suçu olmadığı halde, sadece şort giydiği için belediye otobüsünde, erkek kökenli bir birey tarafından atılan tekme sonucunda, açılan davanın ilk duruşmasında serbest bırakılmıştı, yaptığı savunmada: Abdullah Çakıroğlu: '' Yaptığımı doğru bulmuyorum oturuşunu da doğru bulmuyorum. Oturuşunu doğru bulmadım uyardım kendisi umursamadı ve bu olay vuku buldu. 'Cünup' kelimesini kullandım, diğer kelimeler bana ait değil. Kuran'da açıkça örtünmesi gerektiği yazıyor. Gayrimüslim ise uygun giyinmeli. İnsanın şehvet duygularını kabartıyor. Benim olayda şehvet duygularım kabarmadı. İstemdışı davranışta bulundum. Yılışık bir tavır takınmıştı bana bakıyordu." dedi. Bu savunmanın hangi kısmında sanığın haklı bulunduğunu bilmiyorum fakat, dini duyguları bu denli kullanması üzerine serbest bırakıldığını gördük.
Daha sonra davanın peşi bırakılmadığından Türk Ceza Kanunu’nun(TCK) 216/1. Maddesinde düzenlenen “Halkı kin ve düşmanlığa tahrik veya aşağılama” ve TCK 115/3. maddesinde düzenlenen “İnanç, düşünce ve kanaat hürriyetinin kullanılmasını engelleme” suçlarından tutuklanması talebinde bulunmuş ve saldırgan tutuklanmıştı. Hakkında 9 yıl 4 ay hapis istenen şahıs günler içinde avukatının verdiği itiraz dilekçesi ile tekrar tahliye edildi. Ayşegül Terzi "Kararı şu an sizden öğreniyorum. Ne diyebilirim ki? Türkiye'de adalet bu kadar. Düşünebileceğim hiçbir şey yok. Bu ülkede kadın olmak böyle bir şey. Benim ölmemi bekliyorlar. İtiraz ediyoruz, itiraz ediyoruz serbest bırakılıyor. Şuan herhangi bir koruma kararım da yok. Yeniden tutuklandığı için verilen koruma kararı da kaldırılmıştı" dedi. Oysaki ilk duruşmada 6 aylık koruma kararı çıkartılmıştı.. Abdullah Çakıroğlu'nun en kısa sürede tekrar tutuklanmasını bu kez üçüncü bir tahliyenin söz konusu dahi olmaması gerektiğine inanıyoruz.

Bu yayın konuk yazar Burcu Yılmaz tarafından yazılmıştır.

Yorumlar